Bułeczki z siemieniem lnianym.

??????????????????????Mieć własną, domową piekarnię…mmm…marzenia…ale…zaraz, zaraz… Przecież te marzenie, nie jest takie trudne do spełnienia. Wystarczy własna kuchnia i dobry, sprawdzony przepis. U mnie, z tym pierwszym nie było problemu, ale z tym drugim…no właśnie…skąd wziąć odpowiedni przepis? Do tej pory, próby upieczenia własnych bułek, nie zadowalały mnie ostatecznym efektem i kolejne przepisy wędrowały do kosza. W końcu udało mi się trafić na przepis prawie idealny. Musiałem dodać tylko więcej mąki i zredukować ilość soli (10g wydało mi się za dużą ilością). Teraz, po spróbowaniu wiem, że były to odpowiednie kroki i bułki wyszły bardzo smaczne. Musiałem też zastąpić olej orzechowy masłem, gdyż takiego nie posiadałem.

???????????????????????????????Składniki:

  • 185 ml mleka
  • 125 ml wody
  • 3 łyżki miodu (u mnie ok. 3,5)
  • 1 duże jajko
  • 2 łyżki roztopionego masła (w oryginale 2 łyżki oleju z orzechów włoskich/laskowych)
  • 325 g mąki pszennej
  • 175 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 80 g siemienia lnianego
  • 13 g świeżych drożdży
  • 1 płaska łyżeczka soli

OLYMPUS DIGITAL CAMERAWykonanie:

W oryginale siemię lniane było mielone, ale mój blender zastrajkował, więc mogłem je tylko trochę rozgnieść wałkiem. W misce mieszamy ciepłe mleko, letnią (ale nie zimną) wodę, miód, jajko i tłuszcz. Mieszamy trzepaczką, do połączenia składników. Do drugiej, dużej miski wsypujemy obie mąki i siemię lniane, wkruszamy drożdże. Mieszamy, wsypujemy sól. Płynne składniki wlewamy do suchych. Dokładnie łączymy, zagniatamy ok. 5-10 min. Ciasto umieszczamy w misce (podsypać trochę mąką), odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia (na 45 min.). Po tym czasie, ciasto znów wygniatamy przez ok. 5 min. i ponownie odstawiamy do wyrośnięcia na kolejne 45 min. Później dzielimy ciasto na równe części (ok. 10, można odważać przy pomocy wagi). Z każdej formujemy okrągłą bułeczkę. Układamy na wyłożonej papierem do pieczenia blasze, zakrywamy szczelnie folią spożywczą. Odstawiamy na 1 h w temp. 23°C.  Pieczemy w temp. ok. 190-200°C przez ok. 20-30 minut.

???????????????????????????????Smacznego! 🙂

Przepis pochodzi ze strony http://chabrowepole.pl/?p=20978

One thought on “Bułeczki z siemieniem lnianym.

  1. Pingback: Dobrodziejstwa nasion lnu. | Śledź w słoiku.

Skomentuj

