Pestki dyni.

Pestki dyni – idealne na przekąskę. Jednak nie należy przesadzać ze spożywaną ilością. Powinniśmy się ograniczyć do garści pestek (ok. 15 g – 83 kcal), bo 100 g tej przekąski to już 556 kcal.

???????????????????????????????Pestki dyni są zaopatrzone w sporą ilość składników odżywczych. Zawierają wiele witamin z grupy B, witaminę A, D, E oraz takie mikroelementy, jak magnez, fosfor, cynk, selen i żelazo. Nasiona dyni w 30-40% składają się z oleju, który zawiera fitosterole i nienasycone kwasy tłuszczowe (wykorzystywane do budowy witaminy D, hormonów, a także ścian komórkowych). Hamują one odkładanie się w tkankach złego cholesterolu (jedna z przyczyn miażdżycy). Znajdujące się w pestkach mikroelementy (głównie cynk i selen) oraz witamina E pomagają walczyć z chorobami skóry (np. trądzikiem).

Jak wykazały badania, nasiona dyni oraz produkty z nich wytworzone pomocne są w walce z pasożytami przewodu pokarmowego. Kukurbitacyna występująca w pestkach przenika do ciał pasożytów i poraża ich układ nerwowy. Przy czym, należy podkreślić, że ta substancja nie jest szkodliwa dla ludzkiego organizmu (nie wchłania się w przewodzie pokarmowym). Zauważono także, że w krajach, gdzie spożywanie pestek dyni jest największe (np. na Bałkanach), notuje się mniejszą liczbę zachorowań na raka prostaty. Dlatego też poleca się je na problemy z prostatą.

Zawarta w pestkach lecytyna pomaga na kłopoty z koncentracją, korzystnie wpływa na mózg i układ nerwowy.

Informacje zaczerpnięte z: ibg.pl;

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s