Tarta pełnoziarnista z warzywami. :)

Mam dla was pyszną i zdrową tartę. Zdrową, bo z ciemnej mąki i bez dodatku margaryny w cieście. Dodatkowo z pełnym witamin farszem! 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERASkładniki na ciasto:

  • 200-250 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1 jajko
  • 150 ml jogurtu naturalnego (u mnie 0%)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3/4 łyżeczki soli

Składniki na farsz:

  • 450 g mieszanki warzyw na patelnię (dowolne)
  • 200 ml jogurtu naturalnego
  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • dowolne przyprawy (w zależności od tego, jakich mrożonek użyjecie – ja użyłem z Hortexu z gotową przyprawą)

OLYMPUS DIGITAL CAMERAWykonanie:

Ciasto: Mąkę wsypujemy do miski, dodajemy proszek do pieczenia oraz sól, mieszamy. Wbijamy jajko i wlewamy jogurt. Wyrabiamy, aż ciasto nie będzie się kleiło. Formujemy kulę, zawijamy w folię spożywczą i wkładamy do zamrażarki na 30 minut.

Farsz: Warzywa podsmażamy na 2 łyżkach oleju na pół miękko. Do miski wbijamy jajka, wlewamy jogurt i ubijamy na jednolitą masę. Doprawiamy szczyptą soli, ewentualnie innymi przyprawami (pieprzem, papryką), jeżeli użyliśmy mrożonki bez przypraw.

Po 30 min. ciasto wyjmujemy, wałkujemy i wylepiamy wysmarowaną masłem, formę do tarty (u mnie ok. 28 cm). Ciasto nakłuwamy widelcem, kładziemy na nie papier do pieczenia i wsypujemy obciążenie (np. fasola, ryż). Pieczemy 15 min. w 200°C. Wyjmujemy i usuwamy obciążenie, wykładamy warzywa, wlewamy farsz. Pieczemy ok. 25 min. w 200°C.

Smacznego! 🙂

* Przepis pochodzi z: Przyślij Przepis 12/2012 (nr 61)

Skomentuj

