Pasztet z zielonej soczewicy i marchewki

Kolejny warzywny pasztet i kolejny sukces. Jeszcze nie trafiłem na taki, który by mi nie zasmakował. Tym razem zielona soczewica, która leżała w szafce poniewierana, niechciana przez nikogo, a po prostu nikt nie miał na nią pomysłu. Znalazłem przepis z nią w roli głównej i ruszyłem w stronę kuchni. 🙂 Zmieniłem proporcje cebuli i czosnku oraz sposób wykonania.

???????????????????????????????Składniki:

  • 250 g zielonej soczewicy
  • 3 cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 jajko
  • 5-6 marchwi
  • olej do smażenia
  • koperek, mielona kolendra, sól, czarny pieprz

OLYMPUS DIGITAL CAMERAWykonanie:

Soczewicę płuczemy (możemy ją namoczyć przez godzinę, ja ominąłem ten etap). Wsypujemy do wrzącej wody, gotujemy do miękkości (niecała godzina). Cebulę kroimy w kostkę. Marchew ścieramy na tarce o dużych oczkach. Na patelni rozgrzewamy olej, podsmażamy cebulę, a następnie wsypujemy startą marchew, dolewamy trochę wody, dusimy ‚al dente’. Pod koniec dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, chwilę dusimy, zdejmujemy z ognia, studzimy.

Ugotowaną soczewicę odcedzamy na sitku, studzimy. Do miski wsypujemy soczewicę oraz pozostałe warzywa. Wszystko blendujemy, dodajemy jajko, doprawiamy, mieszamy. Przekładamy do keksówki. Pieczemy ok 45 min. w temp. °C.

Smacznego!

* Na podstawie przepisu z: matkawariatka.net

Skomentuj

